Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μικροί Ντετέκτιβς: "Το Μυστήριο του Χαμένου Δαχτυλιδιού" | Νηπιανθάκια

Μικροί Ντετέκτιβς: 

"Το Μυστήριο του Χαμένου Δαχτυλιδιού"

Ένα διαδραστικό παιχνίδι μυστηρίου που μπορούμε να δημιουργήσουμε εύκολα και γρήγορα μόνοι μας, ώστε να απασχολήσουμε δημιουργικά τα παιδιά στο σπίτι!

    Δείτε παρακάτω πως να οργανώσετε μια ομαδική δραστηριότητα με απλά υλικά, ώστε να παρακινήσετε τα παιδιά να μηχανευτούν τρόπους επίλυσης γρίφων και επεξεργασίας στοιχείων και να λύσουν τη μυστηριώδη υπόθεση του χαμένου δαχτυλιδιού!

Περιγραφή του παιχνιδιού:

    Σκοπός του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να κινούνται και να μεταβαίνουν (ανάλογα με τον γρίφο που επεξεργάζονται κάθε φορά) από το ένα μέρος στο άλλο συγκεντρώνοντας όλα τα στοιχεία από τους πιθανούς μάρτυρες, προκειμένου να καταλήξουν μέσω της αντιληπτικής τους ικανότητας σε έναν ένοχο. 

    Ο κάθε παίκτης έχει τη δική του "ΚΑΡΤΕΛΑ ΥΠΟΠΤΩΝ" και κρατά σημειώσεις σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγει γι' αυτούς, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

     Ο κάθε χαρακτήρας που θα δημιουργήσουμε για την καρτέλα υπόπτων, θα πρέπει να έχει και κάποιο δικό του χαρακτηριστικό (πχ. φοράει καπέλο/γυαλιά, έχει μουστάκι, κλπ).

    Εξ αποκλεισμού, αφού συλλέξουν όλες τις πληροφορίες από τους μάρτυρες της υπόθεσης, θα καταλήξουν σε έναν ένοχο, ενώ θα πρέπει να έχουν κατά νου τους ότι μόνο ο Σοφός λέει πάντα την αλήθεια.


    Το παιχνίδι ξεκινάει δίνοντας στα παιδιά την ατομική "ΚΑΡΤΕΛΑ ΥΠΟΠΤΩΝ" και έναν φάκελο που συμπεριλαμβάνει την περιγραφή της υπόθεσης, τους κανόνες, ενώ στο τέλος του γράμματος παρατίθεται ένας γρίφος που θα οδηγήσει τα παιδιά στο να μεταβούν σε ένα διαφορετικό σημείο στον χώρο του σπιτιού, όπου εκεί θα βρίσκεται ο επόμενος φάκελος που θα περιλαμβάνει ένα νέο στοιχείο από κάποιον μάρτυρα και έναν νέο γρίφο που καλούνται να επιλύσουν.


    Ο πρώτος γρίφος λοιπόν που καλούνται να λύσουν τα παιδιά, είναι να βρουν τη λέξη που σχηματίζεται μόνο από τα κόκκινα γράμματα. Όταν βάλουν τα γράμματα στη σωστή σειρά, θα σχηματίσουν μια λέξη. Η λέξη αυτή θα τους φανερώσει το σημείο στο οποίο θα πρέπει να μεταβούν προκειμένου να συλλέξουν το πρώτο τους στοιχείο.

1ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ:



     Αφού λοιπόν ανοίξουν τον φάκελο που περιλαμβάνει το πρώτο τους στοιχείο από κάποιον μάρτυρα, καλούνται να λύσουν τον επόμενο γρίφο που θα τους οδηγήσει στο επόμενο στοιχείο. Ο γρίφος αυτός τους ζητάει να αναγνωρίσουν ποια λέξη κρύβεται, διαβάζοντας μόνο τα σύμφωνα. Η λέξη που θα βρουν θα τους βοηθήσει να μεταβούν στο επόμενο μέρος, όπου θα βρουν έναν νέο φάκελο. Στο μεταξύ σημειώνουν τους υπόπτους που φορούν γυαλιά.

2ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ:



   Θα ανοίξουν λοιπόν τον φάκελο, θα καταγράψουν τις πληροφορίες του δεύτερου μάρτυρα και στη συνέχεια θα λύσουν τον επόμενο γρίφο προκειμένου να οδηγηθούν σε ένα ακόμα νέο στοιχείο. Εδώ λοιπόν με τη βοήθεια ενός καθρέπτη ή διαβάζοντας ανάποδα, θα πρέπει να βρουν ποια λέξη κρύβεται, καθώς θα τους φανερώσει το επόμενο σημείο μετάβασης. Στο μεταξύ τα παιδιά σημειώνουν τους ενόχους που έχουν μουστάκι.





3ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ:



    Εκεί θα βρουν έναν νέο φάκελο με μια νέα μαρτυρία και έναν νέο γρίφο. Αυτήν τη φορά θα πρέπει να αποκωδικοποιήσουν μέσω του Κώδικα Μορς τα γράμματα που αντιστοιχούν στα κόκκινα σύμβολα και να σχηματίσουν κάθετα την κρυφή λέξη, που θα τους φανερώσει το επόμενο σημείο μετάβασης. Στο μεταξύ σημειώνουν τους ενόχους που δεν φορούν καπέλο.


4ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ


    Ο Σοφός έρχεται για να ανατρέψει ή για να επιβεβαιώσει τις καταθέσεις των μαρτύρων! Όπως ειπώθηκε παραπάνω, τα παιδιά θα πρέπει να θυμούνται ότι μόνο ο Σοφός λέει πάντα την αλήθεια. Για το λόγο αυτό, όταν συλλέξουν και το τελευταίο στοιχείο που λέει ότι "Ο Σοφός είπε ότι η κ.Ερμιόνη κα η κ.Φαίδρα λένε ψέματα", θα πρέπει να ελέγξουν τις σημειώσεις τους και να αναλογιστούν εκ νέου ποιος είναι ο ένοχος.
     Επίσης, ο κάθε ύποπτος αντιστοιχεί σε έναν αριθμό. Αφού λοιπόν καταλήξουν στον ύποπτο, θα πρέπει να καταγράψουν το όνομά του στο χαρτί.



     Στο τέλος για να επαληθεύσουν την απάντησή τους και για να επιβεβαιωθούν ότι εντόπισαν σωστά τον πραγματικό ένοχο, θα χρωματίσουν με νερομπογιά το πλαίσιο στο κάτω μέρος της σελίδας. Με τον τρόπο αυτό θα αποκαλυφθεί ένας αριθμός. ο οποίος θα αντιστοιχεί στον ένοχο όπως φαίνεται στην "καρτέλα υπόπτων" που σχεδιάσαμε.

Εσείς βρήκατε τελικά ποιος είναι ο ένοχος του μυστηρίου μας;


Καλή διασκέδαση!

Διαβάστε επίσης:

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια