Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project)



Σε αυτήν την ανάρτηση θα βρείτε δραστηριότητες από τις διάφορες μαθησιακές περιοχές, με αφορμή τον Gardner Howard και τη θεωρία του για την πολλαπλή νοημοσύνη (Theory of multiple intelligences).


ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: ΧΡΩΜΑΤΑ


1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Τα Χρώματα της Φύσης"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Να ενισχύσουν μαθησιακές εμπειρίες με τη χρήση ΤΠΕ
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Λάμπα χρωμάτων LED, Tablet (με φωτογραφίες)

ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:

    Αφόρμηση: Για να τραβήξουμε την προσοχή των παιδιών, κλείνουμε τα φώτα της τάξης και ανοίγουμε μία λάμπα LED, η οποία δημιουργεί με το φως σχήματα και χρώματα. Ρωτάμε τα παιδιά ποια χρώματα βλέπουν (Πράσινο, Κόκκινο και Μπλε) και με αφορμή αυτό περνάμε στην δραστηριότητα.

    Τα ρωτάμε να σκεφτούν πράγματα του περιβάλλοντος ή αντικείμενα που έχουν πράσινο, κόκκινο και μπλε χρώμα κι αφού ακούσουμε τις απαντήσεις τους θα τους δείξουμε με το tablet φωτογραφίες με αυτά τα χρώματα που μπορούμε να τα βρούμε στη φύση.




2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Τι Χρώμα έχουν τα Συναισθήματα;"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και να τα εκφράσουν με κάποιο χρώμα
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Tablet (με εικόνες)

ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:

   Τους δείχνουμε με το tablet εικόνες με 5 φιγούρες με συναισθήματα που αντιστοιχούν σε κάποια χρώματα. Τους ζητάμε αφού παρατηρήσουν προσεκτικά την εικόνα, να αναγνωρίσουν το αίσθημα αυτό και τα ρωτάμε πότε εκείνα αισθάνονται χαρά/θυμό/χαρά/αηδία/φόβο. Στο τέλος ρωτάμε τα παιδιά με τι χρώμα θα ζωγράφιζαν εκείνα τον θυμό/τη χαρά/τη λύπη κλπ.

    Εναλλακτικά μπορεί να γίνει με πίνακες ζωγραφικής και έργα τέχνης.




3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Πάρτυ Χρωμάτων"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!




4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Τα Μονοπάτια των Χρωμάτων"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!




5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Εκδρομή στα Χρώματα της Φύσης"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Να αποκτήσουν κινητικές-αντιληπτικές δεξιότητες
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Υφάσματα 3 χρωμάτων (Πράσινο, Γαλάζιο, Πορτοκαλί)

ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:

    Στρώνουμε τα υφάσματα στο έδαφος και εξηγούμε στα παιδιά ότι όταν βρισκόμαστε στο πράσινο θα κουνιόμαστε σαν να θέλουμε να σκαρφαλώσουμε σε ένα πολύ ψηλό δέντρο, στο πορτοκαλί θα κάνουμε αλματάκια φαντάζοντας ότι καλπάζουμε πάνω στα άλογα περνώντας μέσα από ένα δάσος το οποίο είναι στρωμένο με πορτοκαλί φύλλα και στο γαλάζιο θα κάνουμε πως κολυμπάμε για να περάσουμε μέσα από ένα ποτάμι. Θα γίνονται εναλλαγές από το ένα χρώμα-ύφασμα στο άλλο και εναλλαγή στο ρυθμό (αργά και γρήγορα).




6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Ντεντέκτιβς Χρωμάτων"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!




7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Αναμειγνύω Χρώματα με Βαμβάκι"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ (ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!




8η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Μοτίβο Διακεκομμένου Ονόματος"

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΓΛΩΣΣΑ (ΓΡΑΦΗ)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Να ενθαρρύνεται να "γράφει" το όνομά του
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Γαλάζια χαρτόνια της προηγούμενης εικαστικής δραστηριότητας, Κόκκινος και Μπλε Μαρκαδόρος

ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:

     Θα χρησιμοποιήσουμε τα γαλάζια χαρτόνια της προηγούμενης εικαστικής δραστηριότητας, όπου το κάθε χαρτόνι θα έχει τυπωμένο με διακεκομμένες γραμμές/βούλες το όνομα του παιδιού στο οποίο αντιστοιχεί η ζωγραφιά. Το πρώτο γράμμα θα είναι με κόκκινες διακεκομμένες και θα πρέπει να γράψουν πάνω στις διακεκομμένες για να σχηματιστεί το γράμμα με κόκκινο μαρκαδόρο. Το δεύτερο γράμμα του ονόματός τους θα είναι με μπλε διακεκομμένες και θα πρέπει να το σχηματίσουν πατώντας πάνω σε αυτές με μπλε μαρκαδόρο. Το τρίτο γράμμα θα είναι με κόκκινες διακεκομμένες, το τέταρτο με μπλε, το πέμπτο με κόκκινες κλπ, σχηματίζοντας δηλαδή ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο "κόκκινο-μπλε-κόκκινο-μπλε..." μέχρι να τελειώσουν τα γράμματα του ονόματος του κάθε παιδιού.


ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

Πάσχα: Λαγός και Πουλάκι για το Κουκλοθέατρο | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Κατασκευή Ελέφαντα | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια