Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

3 Δραστηριότητες Κυκλοφοριακής Αγωγής: Μουσικοκινητική και ΤΠΕ | Νηπιανθάκια

3 Δραστηριότητες Κυκλοφοριακής αγωγής:
Μουσικοκινητική και ΤΠΕ



ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
που περιλαμβάνει 2 Μουσικοκινητικές Δραστηριότητες και 1 δραστηριότητα αξιοποίησης Λογισμικού (ΤΠΕ) με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή.


- Θεματική προσέγγιση: Κυκλοφοριακή αγωγή

1η Δραστηριότητα
Μουσικοκινητική
"Πράσινο Γκάζι και Κόκκινο Φρένο"


- Υλικό που θα χρειαστεί: Σχοινάκι ή χαρτοταινία

Περιγραφή: Τα παιδιά στέκονται πίσω από την γραμμή που έχουμε ορίσει, ενώ ο/η παιδαγωγός στέκεται μπροστά από την άλλη παράλληλη οριογραμμή.
    Σκοπός είναι τα παιδιά να διασχίσουν τη διαδρομή από το σημείο έναρξης μέχρι την επόμενη γραμμή που θα συναντήσουν στα επόμενα μέτρα μπροστά τους.
   Όσο τα παιδιά θα βλέπουν την πλάτη του/της παιδαγωγού, η οποία θα φωνάζει "Πράσινο φως", θα μπορούν να προσχωρήσουν προς τα εμπρός - προς το μέρος της. Όταν όμως αιφνίδια θα γυρνάει και θα λέει "Κόκκινο φως", τότε τα παιδιά θα μένουν ακίνητα.

Extra: Μπορούν ανά γύρο να καθορίζουν εκ νέου τον τρόπο μετακίνησης (πχ. Αργό περπάτημα, στις μύτες των ποδιών, με το ένα πόδι, κλπ).


2η Δραστηριότητα
Μουσικοκινητική
"Μικροι Νέοι Οδηγοί"



- Υλικό που θα χρειαστεί
Δύο μαντήλια (ένα πράσινο και ένα κόκκινο ως φανάρι, εναλλακτικά κατασκευάζουν τα δικά τους φανάρια), 
Σχοινάκια και Μαντήλια για να δημιουργήσουν δρόμους 
και Στεφάνια ως τιμόνια για όλα τα παιδιά.

    Περιγραφή: Δύο παιδιά μετατρέπονται σε φανάρια, κρατώντας είτε πράσινο και κόκκινο μαντήλι, είτε κατασκευάζοντας τα δικά τους φανάρια. Έχουν τοποθετηθεί σχοινάκια ή και μαντήλια με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίσουν δρόμους (είτε από τα παιδιά είτε από την παιδαγωγό). Τα υπόλοιπα παιδιά παίρνουν στεφάνια στα χέρια τους για τιμόνι και γίνονται οδηγοί. Η μουσική παίζει συνέχεια. Τα παιδιά κινούνται στους δρόμους όταν περνάν από το παιδί που έχει σηκωμένο το πράσινο φανάρι, ενώ σταματούν και στέκονται στο ένα τους πόδι, όταν περνούν από το παιδί που έχει σηκωμένο το κόκκινο φανάρι. 




   Εναλλακτικά, το ίδιο παιχνίδι μπορούμε να το παίξουμε με τον εξής τρόπο: Τα παιδιά γίνονται και σ’ αυτήν την περίπτωση οδηγοί που ακολουθούν τους δρόμους από τα σχοινιά, αλλά μπορούμε να προσθέσουμε και κάποιους οι οποίοι θα είναι οι πεζοί. Μπορούμε να σχηματίσουμε με τα μαντήλια τοποθετώντας τα σε λωρίδες παράλληλες διαβάσεις. Η παιδαγωγός θα βάζει τη μουσική να παίζει και τα παιδιά – οδηγοί θα κινούνται στους δρόμους, ενώ τα παιδιά – πεζοί θα περιμένουν στη διάβαση να περάσουν. Η παιδαγωγός θα χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα φανάρια για τους οδηγούς και για τους πεζούς. Κι όταν η μουσική σταματάει, η παιδαγωγός θα δείχνει και πάλι τα αντίστοιχα φανάρια και στις δύο ομάδες και τώρα οι οδηγοί θα σταματούν και θα στέκονται στο ένα πόδι, ενώ οι πεζοί θα περνούν από τη διάβαση κάνοντας κουτσό.


3η Δραστηριότητα
ΤΠΕ
"Πράσινο και Κόκκινο Φανάρι"


- Υλικό που θα χρειαστεί: Υπολογιστής, προτζέκτορας

  Περιγραφή: Με τη βοήθεια του υπολογιστή προβάλλουμε στον προτζέκτορα το διαδικτυακό παιχνίδι. Η παιδαγωγός αλληλεπιδρά με τα παιδιά θέτοντάς τους ερωτήσεις, όπως “Όταν το φανάρι δείχνει πράσινο προχωράμε ή στεκόμαστε ακίνητοι;” και άλλες πολλές.

- Λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί: Από την ηλεκτρονική σελίδα "pbskids" έχω επιλέξει το παιχνίδι με τον τίτλο “Red Light – Green Light”. Το παιδί επιλέγει έναν ήρωα από τους τέσσερις. Και οι τέσσερις ήρωες θέλουν να διασχίσουν μία απόσταση, από τα αριστερά της οθόνης μέχρι τα δεξιά, όπου βρίσκεται η γραμμή τερματισμού. Τέρμα δεξιά υπάρχει ένα φανάρι. Όταν το φανάρι είναι πράσινο, το παιδί κινεί τον παίκτη του τόσα βήματα, όσα είναι και τα πατήματα που κάνει με το space. Κι όταν το φανάρι είναι κόκκινο πρέπει να σταματάει και να μην πατάει το space. Αν ενώ προχωράει γίνει κόκκινο το φανάρι και συνεχίζει να πατάει το space, τότε ξεκινάει να κινείται από το σημείο εκκίνησης.

- Ηλικία παιδιών: 4-6
http://pbskids.org/sid/redLightGreenLight.html

- Δείτε το παιχνίδι σε αυτό το Βίντεο

- Γνωστικές-αναπτυξιακές περιοχές :
  Νέες Τεχνολογίες
  Προσωπική και Κοινωνική Συνειδητοποίηση
  Κινητικός τομέας - Φυσική Αγωγή

- Μαθησιακές επιδιώξεις (Σκοπός-στόχοι):
Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να γνωρίσει ότι οι οδηγοί, οι ποδηλάτες και οι πεζοί όταν βλέπουν πράσινη ένδειξη στο φανάρι προχωρούν, ενώ όταν βλέπουν κόκκινη σταματούν, αλλιώς μπορούν να προκληθούν ατυχήματα. Επίσης, σκοπός είναι να έρθουν σε επαφή με τις Νέες Τεχνολογίες και να μάθουν να συντονίζουν τα μάτια με τα χέρια τους, ώστε να ελέγχουν την κίνηση.

- Ικανότητες που καλλιεργεί:
  Μουσική
  Παρατηρητικότητα
  Ικανότητα συντονισμού χεριού-ματιού
  Υπολογισμοί κινητικότητας – δεξιοτεχνία
  Ικανότητα κοινωνικοποίησης

- Χρονική διάρκεια: 20 λεπτά

- Διδακτικές πρακτικές:
  Πρόκληση-υποκίνηση
  Καθοδήγηση
  Ομάδες

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια