Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μετεωρολογικά Παιχνίδια (Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών) ΤΠΕ

"Μετεωρολογικά Παιχνίδια"


ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

- Λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί: Το διαδικτυακό παιχνίδι που επέλεξα είναι...
από τη σελίδα του pbskids με τον τίτλο “Weather Wheel”. Υπάρχει μια ρουλέτα που δείχνει τρεις εικόνες με τον ήλιο, τη βροχή και το χιόνι. Το παιδί κάνει αριστερό κλικ πάνω στη ρουλέτα και αναδεικνύεται ως φόντο μία από τις τρεις εικόνες. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το παιδί να ντύσει με τα κατάλληλα ρούχα έναν ήρωα ανάλογα με τον καιρό. Τα ποικίλα ρούχα και τα αξεσουάρ είναι τοποθετημένα στα δεξιά της οθόνης και το παιδί κάνει αριστερό κλικ και τα σέρνει πάνω στον ήρωα για να τον ντύσει.

- Διαδικτυακός Σύνδεσμος: http://pbskids.org/sid/weatherwheel.html

- Ηλικία παιδιών: 4-5

- Θεματική προσέγγιση (θέμα που αφορά): Οι αλλαγές του καιρού (ήλιος – βροχή – χιόνι) και η κατάλληλη ενδυμασία

- Γνωστικές-αναπτυξιακές περιοχές :
  Γλωσσική καλλιέργεια 
  Μελέτης  Περιβάλλοντος
  ∆ηµιουργίας και Έκφρασης (∆ραµατική Τέχνη, Φυσική Αγωγή)
  Νέες Τεχνολογίες
  Κινητικός τομέας - Φυσική Αγωγή


- Μαθησιακές επιδιώξεις (Σκοπός-στόχοι):
  Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να συζητήσουμε με τα παιδιά, να μπορούν να αναγνωρίζουν τι καιρό έχει και να κατανοήσουν πως ανάλογα με τον καιρό, επιλέγουμε και τα κατάλληλα ρούχα και αξεσουάρ. Επίσης, στοχεύει στο τα παιδιά να κάνουν τις αντίστοιχες κινήσεις σύμφωνα με αυτά που ακούν (πχ. Μια ιστορία που αφηγείται η παιδαγωγός, η οποία αποτελείται από πολλές απλές και καθημερινές κινήσεις). Τέλος, σκοπός είναι να εξοικειωθούν με τη χρήση του ποντικιού – mouse.

- Ικανότητες που καλλιεργεί:
  Ήχοι
  Ικανότητα χειρισμού του ποντικιού mouse
  Σωματική-Κιναισθητική Ικανότητα

- Χρονική διάρκεια: 25 λεπτά

- Υλικό που θα χρειαστεί: Υπολογιστής και προτζέκτορας και ήχοι βροχής, αέρα και θάλασσας.

- Διδακτικές πρακτικές:
  Συζήτηση
  Αφήγηση
  Ενεργητική ακρόαση


- Περιγραφή - Εξέλιξη της δραστηριότητας 

    Η πρώτη φάση της δραστηριότητας είναι η παιδαγωγός να αφηγηθεί μία αυτοσχέδια ιστορία με βασικά στοιχεία τη βροχή, το χιόνι και τον ήλιο με τη βοήθεια σχετικών ήχων και τα παιδιά να δραματοποιούν αυτά που ακούν. Σηκωνόμαστε όλοι όρθιοι και η παιδαγωγός ξεκινάει την αφήγηση της ιστορίας ώστε τα παιδιά να κάνουν τις αντίστοιχες κινήσεις απ’ αυτά που ακούν. 

    Η ιστορία μπορεί να έχει ως εξής: “Καλημέρα παιδιά! Για να πάμε να δούμε στο παράθυρο, τι καιρό έχει έξω; (Ακούγεται ήχος της βροχής). Ωχ, βρέχει πολύ δυνατά σήμερα! Μ’ αρέσει τόσο πολύ η βροχή! Πάμε να παίξουμε έξω, παιδιά; Πρώτα όμως πρέπει να φορέσουμε το αδιάβροχο παλτό μας, το αδιάβροχο σκουφάκι μας και τα αδιάβροχα παπούτσια μας. Τώρα λοιπόν είμαστε όλοι έτοιμοι να χορέψουμε στη βροχή! Πάμε να πλατσουρίσουμε στις λιμνούλες με τις λάσπες! Θέλετε να πηδάμε από λιμνούλα σε λιμνούλα και να κυλιστούμε στις λάσπες; Αχ, ωραία περάσαμε! Πάμε να κάνουμε μπάνιο τώρα για να ξαναγίνουμε καθαροί.  Ξαφνικά σαν να άρχισε να έχει κρύο! (Ακούγεται ήχος του αέρα που φυσάει δυνατά) Κρυώνω πολύ και τουρτουρίζουν τα δόντια μου. Ας ανάψουμε το τζάκι να ζεστάνουμε τα χεράκια μας και να πιούμε ένα ζεστό ρόφημα. Α! Κοιτάξτε από το παράθυρο! Άρχισε να χιονίζει! Ας βάλουμε τα χοντρά μας ρούχα για να βγούμε έξω να παίξουμε με το χιόνι. Ας φορέσουμε  τα γαντάκια στα χεράκια μας, το χοντρό μπουφάν μας, τις κάλτσες μας και τις χοντρές μας μπότες και να φορέσουμε και σκουφάκι για να μην κρυώνουν τα αυτάκια μας. Τώρα είναι η ώρα να φτιάξουμε τον δικό μας χιονάνθρωπο! Παιδιά το καλοκαίρι μπορούμε να φτιάξουμε χιονάνθρωπο; (“όχι, λιώνει¨, λένε τα παιδιά) Λιώνει λέτε λόγω της ζέστης; Φανταστείτε λοιπόν ότι τώρα έχει έρθει το καλοκαίρι και έχει πολύ ζέστη! (ακούγεται ήχος από τη θάλασσα) Ας φορέσουμε όλοι το μαγιό μας, τα βατραχοπέδιλά μας και τη μάσκα θαλάσσης και πάμε να κάνουμε βουτιές στη θάλασσα! Κολυμπάμε, κολυμπάμε... Ω τι όμορφα ψαράκια! Γεια σας ψαράκια! Πάμε τώρα να παίξουμε με την άμμο και να χτίσουμε σπίτια! Ωχ! Η ώρα πέρασε! Ώρα να πάμε σπίτι μας...”. Αυτή είναι μία πιθανή εκδοχή της ιστορίας.

    Έπειτα περνάμε στη δεύτερη φάση, η οποία είναι το παιχνίδι μέσω του υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος με έναν προτζέκτορα. Σηκώνονται ένα ένα τα παιδιά και ντύνουν τον ήρωα με ένα αξεσουάρ, τα παιδιά από κάτω παρακολουθούν και λένε τη γνώμη τους, ενώ παράλληλα η παιδαγωγός θέτει ερωτήματα και συζητάει με τα παιδιά. Για παράδειγμα, μπορεί να τα ρωτήσει: “Το χειμώνα έχει πολύ κρύο και χιονίζει. Αν θέλετε να πιάσετε το χιόνι μπορείτε να το πιάσετε με γυμνό χέρι;” κτλ.


ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια