Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΠΕ: "Τα Μυστήρια των Μικρών Ντετέκτιβς" | Νηπιανθάκια

"Τα Μυστήρια των Μικρών Ντετέκτιβς"
Προτάσεις Δραστηριοτήτων
 (Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών)

 

ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

- Λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί: Από τα διαδικτυακά παιχνίδια της σελίδας...
 sesamestreet επέλεξα το “Detective Elmo: The Cookie Case”. Είναι ένας ντετέκτιβ που αναλαμβάνει να λύσει το μυστήριο ενός κλεμμένου μπισκότου. Η δράση του διαδραματίζεται μέσα σε ένα μουσείο, το οποίο φυλάσσεται από κάποιους φύλακες. Σε πρώτη φάση το παιδί κάνοντας αριστερό κλικ στα κουτιά που του δείχνουν τη διαδρομή, κινούν τον ντεντέκτιβ. Πρέπει όμως να τον κινούν όταν δεν τον κοιτάζουν οι φύλακες. Έπειτα του ζητείται να βρει κάποια αντικείμενα από ένα συγκεκριμένο γράμμα, τα οποία επιλέγονται περνώντας μόνο το ποντίκι από πάνω τους. Τέλος, πρέπει να επιλέξει ανάμεσα από τους τέσσερις πιθανούς ύποπτους εκείνον που έχει πάνω του όλα τα στοιχεία που συνέλεξε προηγουμένως το παιδί.

- Διαδικτυακός σύνδεσμοςhttp://www.sesamestreet.org/games?id=208

- Ηλικία παιδιών: 4-5 ετών

- Θεματική προσέγγιση (θέμα που αφορά): Οι ντετέκτιβς και τα μυστήρια που λύνουν με βάση τα στοιχεία που συλλέγουν μέσω της παρατήρησης

- Γνωστικές-αναπτυξιακές περιοχές :
  Γλωσσική καλλιέργεια, 
  Νέες Τεχνολογίες
  Προσωπική και Κοινωνική Συνειδητοποίηση


- Μαθησιακές επιδιώξεις (Σκοπός-στόχοι):

    Σκοπός της δραστηριότητας είναι τα παιδιά να μάθουν να παρατηρούν προσεχτικά και τους εαυτούς τους και τους γύρω τους και να συνδυάζουν τις παρατηρήσεις τους ώστε να επιλύουν προβλήματα ατομικά και ομαδικά. Επίσης, άλλος σκοπός που επιτυγχάνεται είναι ότι τα παιδιά εξασκούνται σε προγλωσσικές ικανότητες και πιο συγκεκριμένα αναγνωρίζουν από ποιο γράμμα ξεκινούν διάφορα αντικείμενα. Κατανοούν ότι είμαστε υπεύθυνοι για τις πράξεις μας, καθώς δε γίνεται να κλέβουμε κάτι το οποίο ανήκει σε κάποιον άλλον και ενδέχεται να υπάρχουν επιπτώσεις. Τέλος, έρχονται σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και μαθαίνουν να συντονίζουν τα μάτια με το χέρι τους όταν χρησιμοποιούν το ποντίκι - mouse.


- Ικανότητες που καλλιεργεί:

  Προ-Γραφικές Έννοιες (Γλωσσική Καλλιέργεια)
  Παρατηρητικότητα
  Επιλύει προβληματικές καταστάσεις (στρατηγική)
  Ικανότητα χειρισμού του ποντικιού mouse
  Ικανότητα συντονισμού χεριού-ματιού
  Υπολογισμοί κινητικότητας – δεξιοτεχνία 
  Ικανότητα κοινωνικοποίησης


- Χρονική διάρκεια: 20 λεπτά – 30 λεπτά

- Υλικό που θα χρειαστεί: Υπολογιστή, προτζέκτορα, καρτέλες ίσες με τον αριθμό των παιδιών που απεικονίζουν η καθεμία τους από ένα αντικείμενο, όπως γυαλιά, καπέλα, σκούφους, δαχτυλίδια, ομπρέλες, μπλούζες και άλλα αξεσουάρ και ενδύματα σε ποικίλα χρώματα. Κάτω από το αντικείμενο που απεικονίζεται θα αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα η ονομασία του και το πρώτο γράμμα θα είναι τονισμένο, ώστε να ξεχωρίζει.

- Διδακτικές πρακτικές:
  Αναγνώριση-επιβράβευση
  Παρατήρηση
  Επίλυση προβλημάτων


- Περιγραφή - Εξέλιξη της δραστηριότητας 

    Τα παιδιά θέλουν να λύσουν το μυστήριο του κλεμμένου μπισκότου και αναρωτιούνται ποιος το έκλαψε για να το φάει. Η παιδαγωγός μοιράζει σε όλα τα παιδιά καρτέλες που απεικονίζουν η καθεμία τους από ένα αντικείμενο, όπως γυαλιά, καπέλα, σκούφους, δαχτυλίδια, ομπρέλες, μπλούζες και άλλα αξεσουάρ και ενδύματα σε ποικίλα χρώματα. 

    Στη συνέχεια η παιδαγωγός δίνει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον κλέφτη του μπισκότου (πχ. “Ο ύποπτος φοράει ένα κόκκινο αξεσουάρ που ξεκινάει από το γράμμα “Κ”. Ποιος νομίζετε ότι είναι;”). Τα παιδιά παρατηρούν το ένα το άλλο και ψάχνουν να βρουν το παιδί που έχει τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι έκλεψε το μπισκότο και το έφαγε. Κάθε φορά αλλάζουμε τα στοιχεία που δίνουμε στα παιδιά (πχ. Την επόμενη φορά ο ύποπτος μπορεί να φοράει ένα πράσινο αντικείμενο που ξεκινάει από το γράμμα “Μ”). 

    Αφού ολοκληρωθεί αυτή η δραστηριότητα περνάμε στο δεύτερο μέρος της. Η παιδαγωγός βάζει στον υπολογιστή, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με έναν προτζέκτορα, το παιχνίδι “Detective Elmo: The Cookie Case” και ζητάει να έρθει ένα παιδί να λύσει το μυστήριο, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά παρατηρούν την πορεία και επεμβαίνουν δίνοντας οδηγίες όπου χρειάζεται. Στο τέλος τα παιδιά έχουν να επιλέξουν ποιος είναι ο κλέφτης, γι’ αυτό σηκώνουν τα χέρια τους για να γίνει ένα είδος ψηφοφορίας. Έπειτα ελέγχουν ποιος είναι ο κλέφτης.


ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια