Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Χαρτοτενεκεδούπολη (Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών) ΤΠΕ

"Η Χαρτοτενεκεδούπολη"



ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

- Λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί: Το διαδικτυακό παιχνίδι που επέλεξα είναι το...
Gabriela Cleans Up” από την ιστοσελίδα pbskids. Το παιδί βοηθάει την Γαβριέλα να μαζέψει χάρτινα, πλαστικά και μεταλλικά αντικείμενα τοποθετώντας τα στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης. Κάνοντας αριστερό κλικ πάνω στο αντικείμενο, το οποίο κινείται λόγω του υποτιθέμενου αέρα, και πατώντας το παρατεταμένα σέρνει το αντικείμενο προς τον κάδο. Πρέπει όμως να προσέχει κάποια ζωάκια τα οποία ρίχνουν τον κάδο ή βγάζουν τα αντικείμενα από τον κάδο. Όταν παρατηρεί κάποιο ζωάκι κάνει αριστερό κλικ πάνω του και εκείνο φεύγει.

- Διαδικτυακός σύνδεσμος: http://pbskids.org/sid/cleansup.html

- Ηλικία παιδιών: 4-5

- Θεματική προσέγγιση (θέμα που αφορά): Ανακύκλωση και αξιοποίηση άχρηστων υλικών δίνοντάς τους νέα χρηστική αξία.

- Γνωστικές-αναπτυξιακές περιοχές :
  Μελέτης  Περιβάλλοντος
  ∆ηµιουργίας και Έκφρασης (Εικαστικά)
  Νέες Τεχνολογίες


- Μαθησιακές επιδιώξεις (Σκοπός-στόχοι):
     Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να μάθουν τα παιδιά το τι είναι ανακύκλωση και πως ανάλογα από το υλικό που είναι φτιαγμένα τα σκουπίδια μας τα ξεχωρίζουμε και σε διαφορετικούς κάδους. Έπειτα σκοπός είναι τα παιδιά να μάθουν να αξιοποιούν ευφάνταστα τα άχρηστα υλικά, όπως καπάκια, πλαστικά μπουκάλια, τενεκεδάκια, εφημερίδες κλπ, ώστε να δημιουργούν κάτι μοναδικά καινούριο με διαφορετική και νέα χρηστική αξία, όπως είναι ένα έργο τέχνης ή ένα παιχνίδι ή ένα αντικείμενο που μπορεί να αξιοποιήσουν σε κάποιο θεατρικό παιχνίδι. Τέλος, σκοπός είναι να έρθουν σε επαφή με τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών και να μάθουν να χρησιμοποιούν το ποντίκι - mouse.

- Ικανότητες που καλλιεργεί:
  Δημιουργικότητα (Κατασκευές)
  Ικανότητα χειρισμού του ποντικιού mouse


- Χρονική διάρκεια: 50 λεπτά

- Υλικό που θα χρειαστεί: Υπολογιστή, προτζέκτορα, μία μακέτα και ο,τιδήποτε ανακυκλώσιμο υλικό, όπως χάρτινα ρολά τουαλέτας, εφημερίδες, περιοδικά, χάρτινες συσκευασίες γάλακτος και χυμών, χαρτοπετσέτες, πλαστικά μανταλάκια, καλαμάκια, πλαστικά ποτηράκια, πλαστικά μπουκάλια, πλαστικές σακούλες, κουμπιά, μεταλλικά καπάκια, τενεκεδάκια αναψυκτικών και ό,τι άλλο μπορούμε να βρούμε. Έπειτα χρειαζόμαστε ψαλίδια, τέμπερες, πινέλα, μαρκαδόρους, κόλλα και πλαστικά αδιάβραχα τραπεζομάντηλα, ίσα με τον αριθμό των ομάδων στις οποίες χωρίσαμε τα παιδιά.

- Διδακτικές πρακτικές:
  Πρόκληση-υποκίνηση
  Συζήτηση
  Ομάδες


- Περιγραφή - Εξέλιξη της δραστηριότητας 

    Η παιδαγωγός έχει τοποθετημένα μέσα σε μια μαύρη σακούλα διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά (μπορεί να έχει ζητήσει και από την προηγούμενη μέρα να φέρουν μερικά και τα παιδιά) και έχει τοποθετήσει τρία κουτιά. Το ένα απεικονίζει τα χαρτιά, το άλλο τα πλαστικά και το τελευταίο τα μεταλλικά αντικείμενα. Έχουν συζητήσει για το τι είναι ανακύκλωση και τώρα ζητάει από κάθε παιδί να πάρει ένα τυχαίο αντικείμενο από τη σακούλα και να το τοποθετήσει στο αντίστοιχο κουτί – κάδο με βάση το υλικό κατασκευής.

   Η παιδαγωγός βάζει στον υπολογιστή, ο οποίος είναι σενδεδεμένος με έναν προτζέκτορα, το ηλεκτρονικό παιχνίδι “Gabriela Cleans Up” και έρχονται ένα ένα τα παιδιά και τοποθετούν από δύο αντικείμενα μέσα στους κάδους ανακύκλωσης.

     Στη συνέχεια τους εξηγεί ότι ένα αντικείμενο ανάλογα με το πώς το αξιοποιούμε μπορούμε να του αλλάξουμε τη χρηστική αξία. Στη συνέχεια ρωτάει τα παιδιά τι έχει μια πόλη. “Πώς θα μπορούσαμε εμείς μ’ αυτά τα υλικά να φτιάξουμε όλα αυτά που είπατε, δηλαδή κτίρια, δρόμους, δέντρα, αυτοκίνητα, ανθρώπους κλπ;”, τα ρωτάει ενώ κάθονται όλα στα τραπεζάκια σχηματίζοντας μικρές ομάδες. Στρώνουμε τα πλαστικά τραπεζομάντηλα στα τραπεζάκια και τους μοιράζουμε και τα ανακυκλώσιμα υλικά. Υποκινούμε τα παιδιά να φτιάξουν με τα διάφορα υλικά που έχουν τα δικά τους κτίρια, αυτοκίνητα, δέντρα, δρόμους και ό,τι άλλο ανέφεραν, ώστε να εξάψουμε τη φαντασία τους. Στο τέλος, μαζεύουμε όλες τις κατασκευές των ομάδων και τα παιδιά κολλούν τις κατασκευές τους στη μακέτα δημιουργώντας τη σύνθεση της χαρτοτενεκεδούπολης της τάξης τους.


Δείτε σχετικές αναρτήσεις:

1. Ο Λευκός Πύργος της Θεσσαλονίκης σε μικρογραφία

2. "Ανακυκλώσιμη Πόλη"

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια