Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

"Θάλασσα"

Μουσικοκινητική Δραστηριότητα




ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Η Θάλασσα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Καλές τέχνες (Μουσική και κίνηση)

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Να συσχετίζει τον ήχο με το περιβάλλον που προέρχεται
Να συνδέει μουσικά ακούσματα με την κίνηση
Να εκφράζεται με τον χορό και την κίνηση (Μουσικοκινητική έκφραση)


ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:

    Καθόμαστε όλοι μαζεμένοι στην παρεούλα και βάζουμε να ακούσουν ήχους της θάλασσας. Δεν αποκαλύπτουμε εξαρχής στα παιδιά ποιος ήχος είναι. Τους ζητάμε να κλείσουν τα μάτια τους για να συγκεντρωθούν καλύτερα και να το μαντέψουν. Τους ρωτάμε “Αναγνωρίζετε αυτόν τον ήχο;”, “Τι σας θυμίζει”, “Σας χαλαρώνει;”, “Έχετε πάει όλοι στη θάλασσα;”, “Τι παρατηρείτε στη θάλασσα;”, “Τι κάνουν οι άνθρωποι;”. Πρόκειται για μια άσκηση χαλάρωσης του νου και δραστηριοποίησης των αισθήσεων.

    Στη συνέχεια, βάζουμε να παίζει το τραγούδι του Σπανουδάκη με τον ήχο της θάλασσας που μοιάζει να είναι ήρεμη και ζητάμε από τα παιδιά να κινούνται σαν είναι ήρεμες θάλασσες. Προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε τη φαντασία τους και τους λέμε: “Νιώθετε να σας φυσάει ένα απαλό αεράκι... Πώς κάνει το αεράκι; (“φουυ”)” και φυσάνε. Και συνεχίζω: “Φανταστείτε πως πετούν γλάροι πάνω από τη θάλασσα... Πώς κάνουν οι γλάροι; Τώρα που είμαστε γλάροι ας πετάξουμε ψηλά ψηλά στον ουρανό... και τώρα ας πετάξουμε πιο χαμηλά”.

    Έπειτα αλλάζουμε το ακουστικό ερέθισμα (βάζουμε τον ήχο ενός ωκεανού) και ζητάμε από τα παιδιά να κινούνται μιμούμενα την αγριεμένη και τρικυμιώδη θάλασσα. Ενεργοποιούμε τη φαντασία τους λέγοντάς τους ότι ... “Η θάλασσα τώρα είναι πολύ ταραγμένη και τα κύματα είναι θυμωμένα... Φυσάει πολύ δυνατός αέρας και μας παρασέρνει... Μας πηγαίνει μια από δω και μια από ‘κει... Κάντε τώρα όπως φυσάει ο αέρας”. Και επιστρέφουμε ξανά στην ήρεμη θάλασσα αλλάζοντας το ακουστικό ερέθισμα.

    Στη συνέχεια τα ρωτάμε: “Πώς μπορούμε να ταξιδέψουμε στη θάλασσα;”, “Μπορούμε να περπατήσουμε πάνω στη θάλασσα;”, “Τι νομίζετε ότι χρησιμοποιούμε για να ταξιδέψουμε στη θάλασσα;”. Έπειτα τους λέμε: “Χωριστείτε σε ζευγαράκια ώστε να γίνουμε όλοι βαρκούλες στο νερό” και βάζουμε το τραγούδι “Όνειρο είναι η ζωή” που τραγουδούν τα Ζουζούνια. Τα παιδιά λοιπόν μετατρέπονται σε βαρκούλες που ταξιδεύουν στην ήρεμη θάλασσα ψάχνοντας για ένα όμορφο νησί.

    Στην επόμενη φάση, ζητάμε από τα παιδιά να δημιουργήσουν τετράδες και να σχηματίσουν μια βάρκα που ταξιδεύει χαρωπά στη θάλασσα (ελεύθερη κίνηση στο χώρο) και βάζουμε ένα απόσπασμα από το τραγούδι του Μαραβέγια με τον τίτλο “Να ‘μουν βάρκα στο γυαλό”.

    Στη συνέχεια βάζουμε το τραγούδι από τα Ζουζούνια με τον τίτλο “Το Ναυτάκι του Αιγαίου” και ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν ναυτάκια (“πώς περπατάν τα ναυτάκια;”) και να κάνουν κινήσεις ανάλογες με τον στίχο του τραγουδιού (δηλαδή υποκρίνονται πως τραβούν κουπί, κολυμπούν, κοιτούν με τα κιάλια, τραβούν σχοινιά και χαιρετούν).

    Στο τελικό στάδιο αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάποια παιδιά θα σχηματίσουν ένα μεγάλο καράβι με τα σώματά τους όπως εκείνα θέλουν και τα άλλα θα γίνουν ναύτες. Το τραγούδι που θα παίζει είναι το “Βάρκα στο γυαλό”.

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

Πάσχα: Λαγός και Πουλάκι για το Κουκλοθέατρο | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Κατασκευή Ελέφαντα | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια