Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Πλανήτες": 4 +1 Κινητικές & Ομαδικές Δραστηριότητες | Νηπιανθάκια

 "Πλανήτες": 

4 +1 Κινητικές & Ομαδικές Δραστηριότητες

Διαβάστε παρακάτω μερικές προτάσεις ομαδικών και κινητικών δραστηριοτήτων με θέμα τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα.


1η Δραστηριότητα

Μιμούμαστε την Κίνηση της Γης

     Ορίζουμε με τα παιδιά ένα σημείο, το οποίο θα αντιπροσωπεύει τον Ήλιο. Γνωρίζοντας ότι η Γη περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της, δηλαδή από τον εαυτό της, και περιφέρεται γύρω από τον ήλιο, θα προσπαθήσουμε να μιμηθούμε αυτές τις κινήσεις του πλανήτη μας. Όσο λοιπόν παίζει η μουσική, τα παιδιά θα κινούνται γύρω από τον εαυτό τους και γύρω από το σημείο-ήλιο που έχουμε ορίσει, ενώ όταν η μουσική σταματάει, θα πρέπει να μένουν ακίνητα.

2η Δραστηριότητα

"Προγραμματισμός Ρομπότ - Πυραύλου για Εκτόξευση"

     Ο εμψυχωτής-αστροναύτης παροτρύνει τα παιδιά να ξαπλώσουν στο πάτωμα και να κλείσουν τα μάτια τους. Προσπαθεί να "προγραμματίσει" τα παιδιά ως ρομπότ-πύραυλοι και να τα θέσει σε λειτουργία ώστε να εκτοξευθούν προς το διάστημα. Πρώτα όμως πρέπει να ελέγξει αν λειτουργούν και αν ανταποκρίνονται στις εντολές του. Τα παιδιά λοιπόν ακούν μία-μία τις εντολές που δίνει κάθε φορά ο εμψυχωτής-αστροναύτης, και κινούν αναλόγως ένα μέρος του σώματός τους. Για παράδειγμα, στην αρχή μπορεί να τους πει "Έτσι όπως είστε ξαπλωμένοι, κουνήστε μόνο το αριστερό σας χέρι", έπειτα θα δίνει εντολές που απαιτούν συνδυασμό κινήσεων, όπως για παράδειγμα "Τώρα κουνήστε το κεφάλι σας και το δεξί σας πόδι", μέχρι να φτάσουν στο επίπεδο που θα μπορούν να κινούν όλα τα μέλη του σώματός τους ταυτόχρονα, ακόμα και ξαπλωμένοι.

3η Δραστηριότητα

Ένας Πλανήτης, Μα Ποιος Πλανήτης;

      Με το δάκτυλό μας (δηλαδή τον δείκτη) "γράφουμε" στην πλάτη του άλλου μία λέξη. Η λέξη που θα γράφουμε ορίζουμε από την αρχή ότι θα ανήκει στην κατηγορία με τα ονόματα των πλανητών μας, όπως Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας, κλπ. Για να μην μπερδευτούμε, γράφουμε κάθε φορά ένα-ένα τα γράμματα της λέξης ο ένας στην πλάτη του άλλου. Το παιδί του οποίου γράφουν στην πλάτη του, προσπαθεί να αναγνωρίσει κάθε φορά τα γράμματα και να συνθέσει στο τέλος τη λέξη. Το παιδί που "γράφει" στην πλάτη του άλλου, μπορεί να βοηθάει λέγοντας "Σωστά" ή "Επαναλαμβάνω" ή "Επόμενο γράμμα" ή "Βρήκες ποια λέξη έγραψα;". Αν θέλουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο δυσκολίας, μπορούμε να ορίσουμε έναν συγκεκριμένο χρόνο ή να χρησιμοποιήσουμε μια κλεψύδρα.

4η Δραστηριότητα

Πιάσε τον Πλανήτη!

     Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ισάριθμες ομάδες, οι οποίες στέκονται αντικριστά σε όρθια στάση, ενώ ο εμψυχωτής στέκεται στην κορυφή σε απόσταση ίση από τις 2 ομάδες, κρατώντας ένα μαντήλι ή εναλλακτικά μια μπάλα. Οι αντίπαλοι παίκτες που στέκονται ακριβώς απέναντι ο ένας από τον άλλο έχουν την ίδια ονομασία πλανήτη. Όταν ο εμψυχωτής θα φωνάξει -σε κάθε γύρο- το όνομα ενός πλανήτη, οι 2 αντίπαλοι παίκτες που θα ακούσουν το όνομά τους θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα και να πάρουν από τα χέρια του εμψυχωτή το μαντήλι (ή την μπάλα). Κάθε φορά το μαντήλι επιστρέφεται στον εμψυχωτή, προκειμένου να φωνάξει εκ νέου ένα άλλο όνομα πλανήτη. Τερματίζουμε το παιχνίδι όταν η μια ομάδα θα καταφέρει να κερδίσει πρώτη 10 φορές το μαντήλι.


Extra Δραστηριότητα

Γνωρίζεις γιατί...;

       Χωριστείτε σε ομάδες και αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο προκειμένου να απαντήσετε στο ερώτημα: "Γιατί όλοι οι πλανήτες του ηλιακού συστήματος έχουν δανειστεί τα ονόματά τους από την Αρχαία Ελλάδα;"

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια