Δραστηριότητες με Θέμα τον Χιονάνθρωπο (Project)
Έχοντας ως θεματική προσέγγιση τον Χιονάνθρωπο, δείτε παρακάτω μερικές προτάσεις δραστηριοτήτων που καλύπτουν τις 8 μαθησιακές περιοχές (+ 1 Extra):
1. "Έχετε φτιάξει χιονάνθρωπο;"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Νέες Τεχνολογίες
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να ενισχύσουν μαθησιακές εμπειρίες με τη χρήση ΤΠΕ
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Tablet
ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Θα μαζευτούμε στην παρεούλα και θα ξεκινήσουμε συζήτηση με τα παιδιά για το παιχνίδι στο χιόνι τον χειμώνα, και ιδιαίτερα για τον χιονάνθρωπο που συνηθίζουμε να φτιάχνουμε. Έπειτα θα τους δείξω στο tablet εικόνες ή και βίντεο με παιδιά που φτιάχνουν διάφορους χιονάνθρωπους στο χιόνι.
2. "Τα συναισθήματα του χιονάνθρωπου"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Κοινωνικο-συναισθηματική αγωγή
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να αναγνωρίζει συναισθήματα
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Tablet
ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Θα δείξω στα παιδιά εικόνες με χιονάνθρωπους με 4 διαφορετικά συναισθήματα (Χαρούμενος, Λυπημένος, Θυμωμένος και Φοβισμένος). Ρωτάω αν μπορούν να φανταστούν γιατί νιώθει πχ λυπημένος ο χιονάνθρωπος (πιθανή απάντηση παιδιών "γιατί αρχίζει να λιώνει")
3. "Πού είναι ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ;"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Γλώσσα
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να ξεχωρίζουν τα γράμματα από τους αριθμούς
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Φωτιζόμενος χιονάνθρωπος, 2 καρτέλες που γράφουν χιονάνθρωπος με κεφαλαία γράμματα με το αντίστοιχο εικονίδιο από δίπλα και 1-2 καρτέλες με σχεδιασμένο κάποιον αριθμό
ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Θα αφηγηθώ στα παιδιά μια μικρή ιστορία και με τον φωτιζόμενο χιονάνθρωπο θα προσελκύσω το ενδιαφέρον τους δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα στην τάξη, καθώς θα κλείσουμε τα υπόλοιπα φώτα. Στο τέλος θα τους ζητήσω να ξεχωρίσουν την καρτέλα με τη λέξη "χιονάνθρωπος" (και το εικονίδιο από δίπλα) από τις καρτέλες με τους αριθμούς και να την αντιστοιχίσουν στην καρτέλα με την ίδια λέξη με τη βοήθεια των εικονιδίων.
4. "Αγγίζω τον χιονάνθρωπο"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Αισθητηριακή δραστηριότητα (Περιβαλλοντική αγωγή)
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα!
5. "Μαγνητίζω τον χιονάνθρωπο"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Φυσικές επιστήμες
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να έρθουν σε επαφή με το φαινόμενο του μαγνητισμού
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Πλαστικό διάφανο μπουκάλι που μέσα έχει συνδετήρες και νερό με χρυσόσκονη, μαγνήτης με μορφή χιονάνθρωπου.
ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Δίνω στα παιδιά το μπουκάλι και τα αφήνω να πειραματιστούν με τον μαγνήτη-χιονάνθρωπο και τους συνδετήρες. Ουσιαστικά με τον μαγνήτη θα προσπαθούν να σηκώσουν ψηλά τους συνδετήρες που κάθονται στον πάτο του μπουκαλιού.
6. "Χιονοπόλεμος με τον χιονάνθρωπο"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Φυσική αγωγή
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να αποκτήσουν κινητικές-αντιληπτικές δεξιότητες
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ: Καλάθι σε σχήμα χιονάνθρωπου, μπάλες (ως χιονόμπαλες)
ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Τα παιδιά θα σηκώνονται ένα-ένα και θα προσπαθούν από μικρή απόσταση να δοκιμάσουν να βάλουν τις μπάλες-χιονόμπαλες μέσα στο καλάθι-χιονάνθρωπο.
7. Μετράμε μαζί με τον χιονάνθρωπο"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Μαθηματικά
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα!
8. "Η μύτη σου είναι από καρότο, χιονάνθρωπε;"
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Καλές Τέχνες (Εικαστικά)
Extra: "Χιονάνθρωπος για το Κουκλοθέατρο"
Για τη χειροτεχνία του χιονάνθρωπου στην αρχική φωτογραφία χρησιμοποίησα 1 Πλαστικό πιάτο, Λευκό Χαρτί, Τέμπερα, Μαρκαδόρο, Γλωσσοπίεστρο, Ψαλίδι και Κόλλα.
Μπορεί να αξιοποιηθεί είτε στο Κουκλοθέατρο, είτε στο Θεατρικό παιχνίδι!