Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αξιοποίηση Έργου Τέχνης "Φτερά" του Π. Διονυσόπουλου | Νηπιανθάκια

Αξιοποίηση Έργου Τέχνης: "Φτερά" του Π. Διονυσόπουλου 



Ιδέες για δραστηριότητες!
Από την επίσκεψή μου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2016):

«Φτερά», 1970, Διονυσόπουλος Παύλος, χαρτί αφίσας και πλέξιγκλας

Περιγραφή έργου:

Ως βασικό υλικό για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου τέχνης ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί την αφίσα, την οποία τυλίγει σε λωρίδες και την τοποθετεί σε πλεξιγκλάς. Δεν χρησιμοποιεί πινέλα και χρώματα, αλλά εκμεταλλεύεται την πλαστικότητα και την χρωματικότητα του χαρτιού. Θέμα του έργου του είναι ο τρόπος της εργασίας πάνω στο πρωτότυπο υλικό.

Αφόρμηση για την αξιοποίηση του έργου τέχνης
:

· Ανακύκλωση και
· Μεταβολή της χρηστικής αξίας των αντικειμένων.

Μαθησιακοί στόχοι:

· Να αναγνωρίζουν τα υλικά και τη χρήση τους, να χρησιμοποιούν με τη φαντασία τους άλλα υλικά, γνωριμία με τις τεχνικές,
· Καλλιέργεια της δημιουργικής έκφρασης,
· Θεατρικό παιχνίδι και αξιοποίηση των υλικών για τη δημιουργία κατασκευών που είναι χρήσιμα για τη θεατρική έκφραση των παιδιών.


1. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Χαρτοπολτός από εφημερίδα (τεχνική papier mache)

Διαδικασία: Κόβουμε την εφημερίδα σε μικρά κομματάκια, τα βάζουμε σε μια λεκάνη με νερό να μουλιάσουν και έπειτα αρχίζουμε και το ζυμώνουμε με τα χέρια μας. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και μιξεράκι. Στη συνέχεια θέλουμε ο χαρτοπολτός να στραγγίξει από το νερό, γι’ αυτό μπορούμε να τον στραγγίξουμε με το χέρι μας ή με σίτα και έπειτα να το ακουμπήσουμε σε χαρτοπετσέτα. Πλάθουμε το σχέδιο που θέλουμε. Μπορούμε να δημιουργήσουμε κοσμήματα, διακοσμητικά αντικείμενα, στολίδια και ο,τιδήποτε άλλο με τη φαντασία μας. Αφού ολοκληρώσουμε τη μορφή του, το βάφουμε με τέμπερες.


2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Ψηφιδωτό από περιοδικά

Διαδικασία: Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Η καθεμια ομάδα αναλαμβάνει να βάψει με τέμπερα τις σελίδες των περιοδικών με ένα από τα τρία βασικά χρώματα (Δηλαδή, μια ομάδα βάφει τις σελίδες με κόκκινο χρώμα, άλλη με κίτρινο και άλλη με μπλε). Εναλλακτικά μπορούμε να χωρίσουμε τα παιδιά και σε 6 ομάδες (κόκκινη, κίτρινη, μπλε, πράσινη, μωβ και πορτοκαλί ομάδα) για να μάθουν και τις αναμίξεις χρωμάτων (Κίτρινο + Μπλε = Πράσινο, Κόκκινο + Μπλε = Μωβ, Κόκκινο + Κίτρινο = Πορτοκαλί).

Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και στεγνώσει το χαρτί, η κάθε ομάδα τώρα αναλαμβάνει να κόψει με το ψαλίδι σε μικρά κομματάκια τις σελίδες που έβαψε και τα τοποθετεί σε 6 ξεχωριστά μπολάκια.

Τέλος, η κάθε ομάδα παίρνει ένα χαρτόνι και κολλάει τα κομμάτια χαρτιού (ψηφίδες) δημιουργώντας ένα τοπίο ή ένα αφηρημένο σχέδιο και με τα 6 χρώματα.


3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Θεατρικό παιχνίδι με κουστούμια από περιοδικό


Διαδικασία: Διαβάζουμε στα παιδιά ένα οποιοδήποτε παραμύθι και τους ζητάμε να το δραματοποιήσουν. Στην προσπάθειά τους αυτή θα πρέπει να δημιουργήσουν μόνοι τους με τη φαντασία τους κουστούμια και αξεσουάρ αποκλειστικά από χαρτί το οποίο κόβουν, ενώνουν, επεξεργάζονται και χρωματίζουν (πχ. Φορέματα, Καπέλα, Τηλεσκόπιο, Φτερά, Βεντάλιες και πολλά άλλα μπορούν να δημιουργήσουν).


4. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Κολλάζ από περιοδικά και άχρηστα ή σπασμένα αντικείμενα από το σπίτι για να φτιάξει το κάθε παιδί το δικό του έργο τέχνης

Διαδικασία: Τα παιδιά εκφράζονται καλλιτεχνικά και δημιουργούν τα δικά τους έργα τέχνης χρησιμοποιώντας εικόνες από περιοδικά (κόβωντάς τες με ψαλιδάκι γύρω – γύρω) και διάφορα άλλα άχρηστα ή και σπασμένα αντικείμενα που φέρνουν από το σπίτι ή που υπάρχουν στον παιδικό σταθμό (πχ. υφάσματα, ξυλαράκια, φύλλα, αλουμινόχαρτο, τούλι από μπομπονιέρα, μορφές αντικειμένων και προσώπων από περιοδικά, γράμματα - λέξεις - φράσεις από περιοδικά κλπ.). Χρησιμοποιούν χοντρό χαρτόνι ατομικά ή και ομαδικά και συνθέτουν τη δημιουργία τους.

Συνεπώς με όλες τις παραπάνω δραστηριότητες τα παιδιά μαθαίνουν να ανακυκλώνουν και να αξιοποιούν τα αντικείμενα δίνοντάς τους με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο μια νέα χρήση.


ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Ο Λευκός Πύργος της Θεσσαλονίκης σε Μικρογραφία" | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια