Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Ο Ηλεκτρονικός Επαγγελματισμός και το Ψηφιακό Αποτύπωμα" | Νηπιανθάκια

«Ο Ηλεκτρονικός Επαγγελματισμός 
και το Ψηφιακό Αποτύπωμα»


     Η ηλεκτρονική επαγγελματική ταυτότητα και οι ηθικές ευθύνες του ατόμου επεκτείνονται στο διαδίκτυο και συνθέτουν την έννοια του ηλεκτρονικού επαγγελματισμού (e-professionalism).
Mέσω της χρήσης των κοινωνικών μέσων δικτύωσης (social media), όπως τα blogs, το Facebook και το Twitter, προσφέρεται άμεση στήριξη εξ αποστάσεως, οι πληροφορίες διαδίδονται ραγδαία, προάγεται η συλλογικότητα και η συνεργατικότητα μεταξύ συναδέλφων, δημιουργούνται εθνικές και διεθνείς διασυνδέσεις και υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση και μεταγνώση, ωστόσο τίθενται ζητήματα δεοντολογίας και ηθικού επαγγελματισμού (Fenwick, 2014).
     Το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης ενός ατόμου, συγκρούεται με το δικαίωμα του άλλου στην ιδιωτική ζωή και την εμπιστευτικότητα. Επίσης, οι επαγγελματικές σχέσεις θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται με τον ίδιο τρόπο διαδικτυακά (Harte, 2011). Αξίζει να αναφερθεί ότι το ποσοστό των παραπτωμάτων που σχετίζονται με το διαδίκτυο ανέρχεται σε ποσοστό 95% από 5%, με την πλειοψηφία των περιπτώσεων να αφορούν ακατάλληλες φωτογραφίες και βίντεο (McCallum, Poth & Tang, 2016). 
     Συνοψίζοντας, το άτομο θα πρέπει να στοχεύει στα μέγιστα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει από την κοινοποίηση ενός περιεχομένου για την ανάδειξη της επαγγελματικής του ταυτότητας, εξισορροπώντας την προσωπική του ελευθερία και την επαγγελματική του ευθύνη (McCallum, Poth & Tang, 2016). Έχοντας επίγνωση ότι τα ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να δημιουργήσουν μια ψευδαίσθηση οικειότητας, θα πρέπει να ελέγχει το περιεχόμενο με κριτική σκέψη, κριτική ευαισθησία και με γνώμονα τις ηθικές αξίες πριν το δημοσιοποιήσει. Άλλωστε, οι αναρτήσεις δημιουργούν ένα είδος δέσμευσης από τις οποίες καταγράφεται το ψηφιακό αποτύπωμα (digital footprint), το οποίο μπορεί να συνδράμει καθοριστικά στην επαγγελματική ταυτότητα και μετεξέλιξη του ατόμου ως επαγγελματία (Fenwick, 2014).      


Της Ανθής Ψωμά 


Βιβλιογραφία:

Fenwick, T. (2014). Social media, professionalism and higher education: a sociomaterial consideration, Studies in Higher Education, DOI: 10.1080/03075079.2014.942275. 
https://srhe.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03075079.2014.942275?scroll=top&needAccess =true#.XMYOrGgzbIU (Τελευταία πρόσβαση στις 12/8/2019) 

Harte, A.H. (2011). E-Professionalism for Early Care and Education Providers
https://www.southernearlychildhood.org/upload/pdf/Dimensions_of_Early_Childhood_Volum e_39_Number_3.pdf#page=5 (Τελευταία πρόσβαση στις 21/9/2019) 

McCallum, K., Poth, C. & Tang, W. (2016). Teacher E-professionalism: An examination of Western Canadian Pre-service Teachers’ Perceptions, Attitudes, and Facebook Behaviours. University of Alberta. https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/ajer/article/view/56161 (Τελευταία πρόσβαση στις 14/8/2019)

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια