Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

5 Ομαδικές & Κινητικές Δραστηριότητες: "Κυκλοφοριακή Αγωγή" | Νηπιανθάκια

 "Κυκλοφοριακή Αγωγή": 

5 Ομαδικές και Κινητικές Δραστηριότητες 


Διαβάστε παρακάτω μερικές προτάσεις κινητικών και ομαδικών δραστηριοτήτων προσεγγίζοντας το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής!

1η Δραστηριότητα

Stop - Slow - Go

     Ο εμψυχωτής εξηγεί στα παιδιά τα χρώματα του φαναριού και τη σημασία των λέξεων stop-slow-go. Στη συνέχεια, μετατρέπονται σε οχήματα (για παράδειγμα σε στάση "καβουράκι'). Όταν ο εμψυχωτής ως τροχονόμος θα χτυπάει με αργό ρυθμό το τύμπανο φωνάζοντας slow, θα πρέπει να κινούνται αργά.  Όταν φωνάζει stop, θα πρέπει να σταματούν και να μένουν ακίνητοι στις θέσεις τους, σαν δηλαδή να ακινητοποιούν το όχημά τους στο φανάρι. Τέλος, όταν θα χτυπάει με πιο γρήγορο ρυθμό το τύμπανο και θα φωνάζει Go, θα πρέπει να ξεκινούν να κινούνται, δηλαδή να κινητοποιούν το όχημά τους ξανά, με πιο γρήγορο ρυθμό.

Υλικά: Τύμπανο

2η Δραστηριότητα

Εσύ θυμάσαι ποιο λείπει;

     Σε αυτό το παιχνίδι μνήμης, ο εμψυχωτής αρχικά δείχνει στα παιδιά τις καρτέλες με τα Μεταφορικά Μέσα για μερικά δευτερόλεπτα. Έπειτα τα παιδιά κλείνουν τα μάτια τους, ενώ ο εμψυχωτής κρύβει μια καρτέλα. Τα παιδιά λοιπόν πρέπει να θυμηθούν ποιο μεταφορικό μέσο λείπει από τις καρτέλες. 

   Εναλλακτικά: Εάν θέλουμε να εξελίξουμε το παιχνίδι, μπορούμε να χωρίσουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Επομένως η μία ομάδα θα κρύβει μία από τις καρτέλες, ενώ η αντίπαλη ομάδα θα πρέπει, αφού ανοίξει τα μάτια της και βρει ποια καρτέλα λείπει, να την εντοπίσει και στον χώρο. Οι ομάδες παίζουν εναλλάξ.

Υλικά: Καρτέλες με μεταφορικά μέσα


3η Δραστηριότητα

1-2-3 Κόκκινο & 1-2-3 Πράσινο Φως

     Το παιχνίδι αυτό αποτελεί παραλλαγή του γνωστού παιχνιδιού. Τα παιδιά στέκονται σε μια σειρά το ένα δίπλα από το άλλο, σε μεγάλη απόσταση από τον εμψυχωτή, ο οποίος στέκεται με την πλάτη γυρισμένη προς τον τοίχο. Όταν ο εμψυχωτής γυρνάει στιγμιαία και φωνάζει "1-2-3 Πράσινο φως", θα πρέπει να προχωρούν για να πάρουν το μαντήλι, ενώ αν φωνάζει "1-2-3 Κόκκινο Φως", πρέπει να μείνουν ακίνητα, όπως ακριβώς στο φανάρι.

Υλικά: Μαντήλι

4η Δραστηριότητα

Αλφαβητικό Σκηνικό

     Δημιουργούμε μια υποθετική συνθήκη, όπως για παράδειγμα μποτιλιάρισμα στο δρόμο. Τα παιδιά σηκώνονται ανά δυάδες και δημιουργούν έναν σχετικό με το θέμα διάλογο. Η δυσκολία όμως είναι ότι οι προτάσεις τους θα πρέπει να ξεκινούν με το γράμμα που έχει σειρά στην αλφαβήτα. Για διευκόλυνση, μπορούμε να γράψουμε στον πίνακα ή σε ένα χαρτί τα γράμματα της αλφαβήτου με τη σειρά, ώστε να μην μπερδεύονται και να υπάρχει ροή στο θεατρικό τους δρώμενο. Το παιχνίδι αυτό προτείνεται για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.

5η Δραστηριότητα

Γινόμαστε Μεταφορικά Μέσα

    Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Στόχος τους είναι να μεταφέρουν ένας-ένας, από τη μια πλευρά της αίθουσας έως την άλλη, μια μπάλα ανάμεσα από τα πόδια τους, ενώ θα κινούνται σε στάση "καβουράκι". Ουσιαστικά η μπάλα θα στηρίζεται στο ύψος μεταξύ των δύο γόνατων.

Υλικά: Μπάλες


ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

"Το Ποταμάκι": Παιγνιώδης Εκμάθηση Τραγουδιού | Νηπιανθάκια