Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Project: 7 Δραστηριότητες Μουσειακής Αγωγής | Νηπιανθάκια

Project: 

7 Δραστηριότητες Μουσειακής Αγωγής


Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18 Μαϊου) σας παρουσιάζω μερικές δραστηριότητες σχετικές με τη Μουσειακή αγωγή.

1η Δραστηριότητα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:

Η στάση μας στα Μουσεία

     Συζητάμε με τα παιδιά αν έχουν επισκεφτεί κάποιο μουσείο, ποιο ήταν, τι εκθέματα είχε, κλπ. Τι συμπεριφορά πρέπει να έχουμε κατά την επίσκεψή μας στο μουσείο; Γνωρίζατε ότι υπάρχουν Παιδικά Μουσεία; Αυτά τα μουσεία οργανώνουν δράσεις και δραστηριότητες για τα παιδιά, και γενικότερα έχουν έναν πιο διαδραστικό και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Φανταστείτε λοιπόν ότι τα παιδιά μπορεί να ζωγραφίζουν πάνω στους τοίχους, οι οποίοι αποτελούν εκθέματα του μουσείου.


2η Δραστηριότητα

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

Τα πιο Παράξενα Μουσεία του Κόσμου

      Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τα πιο παράξενα Μουσεία που υπάρχουν στον κόσμο. Για παράδειγμα, γνωρίζατε ότι υπάρχει Μουσείο Noodles; Μουσείο Λουκάνικων; Μουσείο κακής τέχνης; Υποβρύχιο μουσείο γλυπτών; Μουσείο με τσάντες και πορτοφόλια;

      Δημιουργία του Δικού μας πιο Παράξενου Μουσείου: Ήρθε η ώρα να σκεφτούμε ποιο παράξενο μουσείο θα θέλαμε να υπάρχει ώστε να μπορούσαμε να το επισκεφτούμε. Το κάθε παιδί λοιπόν μπορεί να ζωγραφίσει το πιο παράξενο μουσείο που θα του άρεσε κι έπειτα να το παρουσιάσει στην υπόλοιπη τάξη.


3η Δραστηριότητα

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

Τεχνική Ζωγραφικής σε συνδυασμό με τον Πίνακα του Paul Klee "Castle and Sun"

Για να μεταβείτε στη δραστηριότητα, πατήστε ΕΔΩ!

Πίνακας του Paul Klee "Castle and Sun"


4η Δραστηριότητα

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

Χτίσε το Κάστρο του Paul Klee σε 40''

     Με αφορμή τον Πίνακα του Ζωγράφου Paul Klee με τον τίτλο "Castle and Sun", δύο αντίπαλοι παίκτες προσπαθούν να χτίσουν σε 40'' το πιο ψηλό κάστρο, χρησιμοποιώντας χάρτινα ρολά.

     Προετοιμασία: Αρχικά θα πρέπει να βάψουμε με διάφορα χρώματα τα χάρτινα ρολά. Έπειτα θα πρέπει με ένα ψαλίδι να δημιουργήσουμε μικρές εγκοπές γύρω-γύρω στο πάνω και στο κάτω μέρος. Σε μερικά άλλα ρολά μπορούμε να δημιουργήσουμε εγκοπές μόνο στο κάτω μέρος, ενώ το πάνω μέρος μπορούμε να το κόψουμε με τέτοιον τρόπο ώστε να δώσουμε την εντύπωση του κάστρου.

   Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τουβλάκια.


5η Δραστηριότητα

ΚΙΝΗΣΗ:

1-2-3 Το Μουσείο φυλώ!

     Ένα παιδί γίνεται ο φύλακας και κάθεται κάθε φορά σε μια καρέκλα έχοντας κλειστά τα μάτια, πχ. με ένα μαντήλι. Κάτω από την καρέκλα του φυλάει το "κλειδί" του μουσείου. Αν δεν έχουμε κλειδί μπορούμε να ορίσουμε ένα άλλο αντικείμενο. Τα υπόλοιπα παιδιά στέκονται το ένα δίπλα στο άλλο σε αρκετά μεγάλη απόσταση από το παιδί-φύλακα.

    Όταν το παιδί - φύλακας φωνάζει "1-2-3 το μουσείο φυλώ", τα παιδιά προσπαθούν να πλησιάσουν προς το μέρος του φύλακα με σκοπό να πάρουν αθόρυβα το κλειδί, χωρίς αυτός να τους καταλάβει. Αφού επιστρέψουν στις αρχικές τους θέσεις, ο φύλακας έχει 3 ευκαιρίες να μαντέψει ποιος του πήρε το κλειδί. Νικητής είναι αυτός που θα κάνει τις καλύτερες μαντεψιές. Ο επόμενος παίκτης που θα γίνει φύλακας, μπορεί να είναι είτε αυτός που πήρε με πετυχημένο τρόπο το κλειδί, είτε με τη σειρά που στέκονται, ώστε να παίζουν συνεχόμενα όλα τα παιδιά.


6η Δραστηριότητα

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ:

Τα Αγάλματα του Γλύπτη

      Τα παιδιά σχηματίζουν δυάδες, εκ των οποίων ο ένας θα είναι ο γλύπτης και ο άλλος το άγαλμα. Ο εμψυχωτής ρωτάει πως θα μπορούσαμε να εκφράσουμε ή να απεικονίσουμε μια κατάσταση, απευθυνόμενος στους γλύπτες, προκειμένου να "φτιάξουν" αναλόγως το άγαλμά τους. Για παράδειγμα τους λέει: "Φτιάξε ένα άγαλμα που να απεικονίζει έναν άνθρωπο που τρέχει να προλάβει το λεωφορείο", κλπ. Τους δίνει μερικά δευτερόλεπτα και έπειτα ζητάει από τα παιδιά-γλύπτες να απομακρυνθούν από τα "αγάλματά" τους και να σταθούν όλοι σε μια πλευρά ώστε να παρατηρήσουν τις "δημιουργίες" τους και να συζητήσουν ποιο θεωρούν πως είναι το πιο πετυχημένο έργο τέχνης.


7η Δραστηριότητα

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ:

Γίνε Μέρος του Πίνακα

     Διαλέγουμε, αρχικά, ένα θέμα που θα θέλαμε να αποτυπώσουμε σε έναν πίνακα. Ο πίνακας όμως αυτός έχει μια ιδιαιτερότητα, καθώς θα πρέπει να τον αποτυπώσουμε με την κίνησή μας, και όχι μέσω της ζωγραφικής. Αφού επιλέξουμε λοιπόν το θέμα, έρχονται με τη σειρά ένα-ένα τα παιδιά και "παίρνουν" έναν ρόλο μέσα στον πίνακα. Καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού τα παιδιά θα πρέπει να παραμένουν σιωπηλά και ακίνητα. Στόχος είναι να πάρουν μέρος όλα τα παιδιά, συνθέτοντας με αυτόν τον τρόπο ένα ολοκληρωμένο έργο τέχνης. Στο τέλος μπορούμε να συζητήσουμε τους ρόλους που επέλεξαν τα παιδιά και να εκφράσουμε τις σκέψεις μας.

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ!

Άνωση/Επίπλευση, Βύθιση και Πυκνότητα: Πείραμα με Αυγό (+βίντεο) | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Θάλασσα" | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Λαϊκό Παραμύθι: "Το Πιο Γλυκό Ψωμί" | Νηπιανθάκια

Μουσικοκινητική: "Πετάξτε Μελισσούλες της Άνοιξης" | Νηπιανθάκια

Σενάριο Κουκλοθεάτρου: "Φέρτε την Άνοιξη στην Πόλη!" | Νηπιανθάκια

8 Δραστηριότητες για τα Χρώματα (Project) | Νηπιανθάκια

Δραστηριότητες για το Παραμύθι: «Δε θέλω να κάνω μπάνιο!» (Project) | Νηπιανθάκια

Project: "Χελώνα" (Προτάσεις Δραστηριοτήτων)| Νηπιανθάκια