Πολυαισθητηριακή Δραστηριότητα με Land Art
Με αφορμή την επίσκεψη στο Μουσείο Μαστίχας Χίου
Στόχοι της δραστηριότητας είναι τα παιδιά να:
● Να παρατηρήσουν τους σχηματισμούς στο έδαφος για την
προετοιμασία της μαστιχοκαλλιέργειας.
● Να συνεργαστούν μεταξύ τους για την παραγωγή ενός
εφήμερου έργου με την “τέχνη της γης” (land art).
● Να αλληλεπιδράσουν πολυαισθητηριακά με υλικά της
φύσης και να δημιουργήσουν μια σύνθεση στο έδαφος.
● Να φωτογραφίσουν και να εκθέσουν τις δημιουργίες
τους.
Υλικά:
● Φύλλα, βότσαλα, ξύλα και άλλα φυσικά υλικά της
επιλογής τους με διαφορετικές υφές.
● Σχοινί (προαιρετικά για την οριοθέτηση του εφήμερου
έργου τέχνης)
● Καλάθια (προαιρετικά για τη συλλογή των φυσικών
υλικών).
Εισαγωγή:
●
Παρατήρηση του εκθέματος στον
χώρο του μουσείου (εάν υπάρχει η δυνατότητα) σχετικά με την προετοιμασία του εδάφους.
●
Ανοιχτές ερωτήσεις για την
ανάδυση προηγούμενων γνώσεων (“Για ποιον
λόγο νομίζετε ότι υπάρχουν αυτοί οι σχηματισμοί στο έδαφος…;”, “Πώς το πέτυχαν;
Τι εργαλεία ή τεχνικές αξιοποίησαν;”), αλλά και στρατηγικές επίλυσης
προβλήματος (“Πώς θα μπορούσατε εσείς να
κάνετε σχηματισμούς στο έδαφος;”, Τι θα χρησιμοποιούσατε…;”).
Κύριο μέρος:
● Τα παιδιά ανά δυάδες θα συνεργαστούν για τη συλλογή των υλικών.
● Η/ο νηπιαγωγός ενθαρρύνει τα παιδιά να συνεργαστούν ανά
δυάδες και να συνθέσουν ένα έργο τέχνης χρησιμοποιώντας τα συλλεγμένα φυσικά
υλικά τους, σχηματίζοντας δηλαδή ανάγλυφα σχήματα και μοτίβα στο έδαφος (τέχνη
της γης - land art).
● Κάθε ομάδα θα φωτογραφίσει και θα ονομάσει το έργο
τέχνης της, ενώ η/ο νηπιαγωγός θα καταγράφει τις απαντήσεις/ιδέες τους.
Κλείσιμο-Αναστοχασμός:
● Θα προβληθούν στον υπολογιστή οι φωτογραφίες με τα
έργα εφήμερης τέχνης της γης (land art) σε ψηφιακή πλατφόρμα (πχ. Ψηφιακή
έκθεση στο Padlet).
● Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει την φωτογραφία με το έργο
τέχνης της και θα ακολουθήσει συζήτηση αναστοχασμού και αξιολόγησης της δράσης
με ανοιχτές ερωτήσεις.
● Ενδεικτικές ερωτήσεις: (“Τι σκεφτόσασταν όταν κάνατε αυτό το μοτίβο/σύνθεση;”, “Τι άλλα υλικά
χρησιμοποιήσατε, τι παρατηρήσατε;”, “Πώς ονομάσατε το έργο σας;”, “Πώς
συνεργαστήκατε μεταξύ σας;”, “Τι σας δυσκόλεψε;”, “Μάθατε κάτι που δεν
γνωρίζατε πριν, και τι ήταν αυτό;”, “Αν ξαναφτιάχνατε μια τέτοια σύνθεση, τι θα
αλλάζατε για να το βελτιώσετε;”).
● Ενδιαφέρον θα είχαν επίσης και οι απόψεις των υπόλοιπων παιδιών σχετικά με τους τίτλους που θα πρότειναν (“Τι τίτλο θα προτείνατε;”, “Σκέφτεστε/Παρατηρείτε κάτι άλλο;”, κλπ.).
● Δημιουργία διαφημιστικών φυλλαδίων (σημειωτική δράση)
με ελεύθερη επιλογή υλικών. Θα υπάρχει QR-code στην πρόσκληση, ώστε με ένα
σκανάρισμα οι γονείς να μεταβαίνουν στην ψηφιακή μας έκθεση.